Povežimo se

Info

Sve o CPC sertifikatu

Objavljeno

S obzirom na veliki broj pitanja u vezi sa novim pravilima o sticanju Sertifikata profesionalne kompetencije za profesionalne vozače, evo teksta iz kojeg ćete, nadamo se, saznati sve što je važno. Nakon izmena propisa koje su stupile na snagu početkom marta meseca ove godine, promenili su se uslovi za sticanje CPC sertifikata i to na veliku radost mnogih koji još nisu počeli, ali nameravaju da se profesionalno bave vožnjom.

Nema više obuke

Nekadašnja obavezna obuka koja je poprilično koštala i sprovodila se u centrima za obuku profesionalnih vozača, više nije obavezna, osim za mlađe vozače koji su položili za C i E kategorije pre navršene 21 godine. Umesto toga, oni koji žele da steknu ovu licencu, treba da se prijave Agenciji za bezbednost saobraćaja tako što će otvoriti svoj nalog na njihovom sajtu https://cpc.abs.gov.rs i proveriti gde i kada su prvi raspoloživi termini za polaganje najpre teorijskog, a zatim i praktičnog ispita. U Agenciji kažu da će polaganja, za početak, biti organizovana u Beogradu, Nišu, Čačku i Novom Sadu, a da će kasnije biti i u drugim gradovima. Dakle oni koji žele da se prijave, treba da se registruju, da preuzmu generisanu uplatnicu sa svog naloga, da uplate traženi iznos, posle čega će njihova prijava biti kompletirana.

Kad su ispiti

Prema informacijama iz Agencije za bezbednost saobraćaja, oni su predali zahtev za dodatne izmene pravilnika koji reguliše ovu oblast jer se prema evropskoj direktivi ne može polagati samo teorijski ispit, kao što je bila prvobitna ideja. Zato će morati da se polaže i praktični deo da bi se stekao sertifikat, kao što je uostalom bilo i po starom. Očekuju da Ministarstvo saobraćaja usvoji te izmene, posle čega će biti moguće polaganje po novim uslovima, a kako kažu, realno je da to bude tek u junu mesecu. U svakom slučaju, troškovi će biti znatno manji nego ranije što je zaista bila svojevrsna bruka jer je sticanje ove licence kod nas koštalo više nego u mnogim zapadnim zemljama.

Ko može odmah da polaže

Znači, kandidati koji žele da steknu ovaj sertifikat po novim pravilima, moraće još malo da pričekaju, a u međuvremenu mogu da se pripremaju za ispite. Agencija je objavila link putem kojeg sa njihovog sajta možete preuzeti stručnu literaturu neophodnu za pripremu ispita za CPC https://abs.gov.rs/static/uploads/17542_prirucnik-za-obuku-vozaca.pdf. Ipak, to ne znači da se do juna ništa neće dešavati, jer oni koji su po starom sistemu pohađali i završili obuku, mogu odmah da se prijave za polaganje putem istog onog linka http://www.cpc.abs.gov.rs i da izađu na ispit. U Agenciji kažu da za njih već sada postoje termini i da to brzo ide.

Što se tiče periodične obuke neophodne da bi se sertifikat produžio nakon svakih pet godina, ona i dalje ostaje obavezna, a gde i kada se sprovodi, Agencija redovno objavljuje na svojoj internet stranici.

Postavite pitanje u vezi sa ovim tekstom ili predložite temu kojom želite da se bavimo
putem kontakt formulara
Klikni da ostaviš komentar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Info

Produžen rok za legalizaciju traktora i prikolica

Objavljeno

legalizacija traktora
Produženo vreme za legalizaciju traktora, traktorskih prikolica, motokultivatora i poljoprivrednih mašina

Rok za legalizaciju traktora i ostalih poljoprivrednih vozila koja do sada nisu bila registrovana i čiji vlasnici nemaju dokumentaciju kojom bi dokazali vlasništvo, produžen za još dve godine

Poljoprivredna vozila, traktori, traktorske prikolice, motokultivatori ili radne mašine prvenstveno namenjene za obavljanje poljoprivrednih radnji poput kombajna, koje nikada ranije nisu bile registrovane, još uvek mogu da se legalizuju i registruju čak i bez dokaza o vlasništvu. Iako je to zvanično bilo moguće samo do 30. decembra prošle godine, rok je produžen za još 24 meseca, tačnije do 30.12.2027.

Uslovi

Uslov je da vozila budu starija od deset godina i da se nalaze u posedu onoga ko želi da ih legalizuje najmanje pet godina. Dakle, nije važno zbog čega do sada nisu bila registrovana, da li su izgubljena dokumenta kojima bi se dokazalo vlasništvo, ili je došlo do smrti osobe od koje je vozilo kupljeno pre nego što je sačinjen kupoprodajni ugovor ili izvršen prenos, ili je u pitanju nešto treće. Ako želi da legalizuje vozilo koje ima da bi mogao normalno da ga koristi bez rizika da bude kažnjen, vlasnik treba da pribavi sledeću dokumentaciju:

  1. izjava o okolnostima kupovine i posedovanja sa potpisima dva svedoka overena kod notara
  2. dokaz o poljoprivrednom gazdinstvu ili vlasništvu nad poljoprivrednim zemljištem od pola hektara
  3. uverenje o tehničkoj ispravnosti (obavljen tehnički pregled)

– Za tehnički pregled potrebno je da su vozila tehnički ispravna, da poseduju identifikacione pločice, traktori moraju imati kabinu ili ram, ispravne gume,kočnice, signalizaciju, retrovizore, rotacije i sva stakla – kaže Dragana Stojsavljević direktor Auto-moto kluba Ruma. – Oni koji nisu sigurni kako da sastave izjavu, mogu to učiniti kod nas u AMK Ruma, izvršiti tehnički pregled, uplatiti sve takse i polisu osiguranja. Posle  toga im preostaje samo da odu u policijsku stanicu po registarske tablice i saobraćajnu dozvolu.

Takođe, uprkos velikom broju poginulih i povređenih vozača u saobraćajnim nezgodama u kojima je došlo do prevrtanja traktora, ta vozila se i dalje mogu registrovati bez zaštitnog rama ili kabine. Prvobitno je to bilo predviđeno samo do početka ove godine, ali je i taj rok produžen i to za još 12 meseci. Pravilnikom o podeli motornih vozila i tehničkim uslovima, propisano je da traktori bez rama ili kabine više neće moći da se registruju posle 1. januara 2026, osim ako nisu proizvedeni i prvi put registrovani pre 1983. godine.

Postavite pitanje u vezi sa ovim tekstom ili predložite temu kojom želite da se bavimo
putem kontakt formulara
Nastavite sa čitanjem

Info

Pomozimo izgradnju radionice na Hilandaru

Objavljeno

      

Udruženje Autoservisi Srbije pokreće akciju prikupljanja sredstava za izgradnju i opremanje auto radionice na Hilandaru

Udruženje Autoservisi Srbije pokreće humanitarni projekat prikupljanja sredstava za izgradnju i opremanje namenske auto radionice u manastiru Hilandar. Ovaj značajan projekat ima za cilj poboljšanje uslova održavanja vozila koje manastir koristi za svoje svakodnevne potrebe.

Manastir Hilandar trenutno poseduje oko 360 motornih jedinica, uključujući putnička i teretna vozila, traktore, priključne i radne mašine. Njihovo održavanje u ovom trenutku obavljaju dvojica mehaničara koji borave u manastiru naizmenično po tri meseca. Značajnu podršku im pruža Goran Filipović, član Udruženja Autoservisi Srbije, koji dva puta godišnje boravi po mesec dana u manastiru i pomaže u servisiranju vozila.

Problemi u srpskoj svetinji

– Održavanje ovih vozila u otežanim uslovima, bez namenske radionice, predstavlja veliki izazov. Popravke se trenutno vrše na otvorenom, pod jednostavnom nadstrešnicom, što značajno otežava rad, posebno u nepovoljnim vremenskim uslovima. Uz blagoslov manastira Hilandar, konačno je pokrenuta inicijativa da se izgradi i opremi savremena radionica, što će u velikoj meri olakšati održavanje vozila i omogućiti kvalitetniji i efikasniji rad. Radionica će imati i sopstvene smeštajne kapacitete, tako da će u budućnosti sve kolege koje žele da borave na Hilandaru i svojim radom doprinesu servisiranju tamošnjih vozila, imati i adekvatne uslove za boravak i rad – kaže Goran Filipović.

Uskoro i internet prezentacija

Na redovnoj godišnjoj Skupštini Udruženja Autoservisi Srbije održanoj 8. februara 2025. godine u Beogradu, jednoglasno je doneta odluka da Udruženje otvori namenski račun za prikupljanje sredstava. Procenjena vrednost projekta je 12.000.000,00 dinara.

U cilju informisanja javnosti i podsticanja što većeg broja ljudi i kompanija da se uključe u ovaj značajan poduhvat, Udruženje će pokrenuti internet prezentaciju posvećenu ovom projektu. Na stranici će svi zainteresovani moći da se informišu o toku prikupljanja sredstava i kasnije o napredovanju izgradnje i opremanja radionice.

Više od podrške

– Pozivamo sve članove našeg Udruženja, društveno odgovorne kompanije i široku javnost da se uključe u ovu akciju i pomognu izgradnju radionice u manastiru Hilandar. Ovo nije samo podrška manastiru, već i dugoročno ulaganje u očuvanje njegove funkcionalnosti i uslova života monaške zajednice, ali i velikog broja vernika koji posećuju manastir. Hvala kolegi Goranu na poverenju da naše Udruženje bude nosilac ovog plemenutog projekta i prilici da kao struka ostavimo nešto iza sebe na Svetoj Gori”- kaže Aleksandra Đurišić,  menadžerka  Udruženja Autoservisi Srbije.

Svi koji žele da pomognu mogu to učiniti uplatom na namenski račun, čiji će podaci biti objavljeni na internet prezentaciji Udruženja, a možete ih videti i na fotografiji u ovom tekstu.

Postavite pitanje u vezi sa ovim tekstom ili predložite temu kojom želite da se bavimo
putem kontakt formulara
Nastavite sa čitanjem

Info

Inovativni električni SUV sa stilom i snagom

Objavljeno

Još lepši i moderniji: Novi C-HR+
Moderan i atraktivan: Novi Toyotin adut u kategoriji električnih vozila C-HR+

Toyota je predstavila potpuno novi električni model na baterije – C-HR+. Ovaj model je dizajniran kao moderan, hrabar i sposoban konkurent u C-SUV segmentu na evropskom tržištu. Sa uglađenim linijama kupea i zabavnim karakterom vožnje, C-HR+ ima za cilj da se poveže s kupcima na emotivnom nivou, pružajući istovremeno prostranost i udobnost koja je važna za ovu klasu automobila.

C-HR+ je razvijen na osnovu koncepta SUV-a predstavljenog 2022. godine i zadržava sve kvalitete koje su učinile prethodne generacije C-HR-a uspešnim, sa više od milion prodatih vozila u Evropi. Lansiranje na odabranim evropskim tržištima planirano je za kraj 2025. godine, dok se očekuje puna dostupnost u 2026. godini. Ovaj model dolazi kao deo šire strategije elektrifikacije Toyote, koja uključuje širok spektar hibridnih, plug-in hibridnih i električnih vozila.

Dizajn i stajling

C-HR+ se ističe jedinstvenim izgledom koji je rezultat Toyotine e-TNGA platforme, sa čistim i modernim linijama koje naglašavaju njegovu dinamičnost i aerodinamičnost. Automobil nudi prostran enterijer s ambijentalnim osvetljenjem, a međuosovinsko rastojanje od 2.750 mm obezbeđuje znatan prostor za putnike i prtljag, uključujući 416 litara prtljažnog prostora.

Performanse

Toyota nudi dve opcije kapaciteta baterije: manju od 57,7 kWh i veću od 77 kWh, sa maksimalnim dometom do 600 km prema WLTP standardima. Snaga se kreće od 167 do 343 KS, uz opciju pogona na sve točkove koja poboljšava stabilnost i obezbeđuje dodatnu podršku tokom vožnje.

Tehnologije i sigurnost

C-HR+ se oprema najnovijim tehnologijama sigurnosti, uključujući Toyota Safety Sense, koja pomaže u sprečavanju nezgoda putem detekcije opasnosti i auto-matskog kočenja. Multimedijalni sistem s 14-inčnim ekranom nudi navigaciju koja uključuje EV funkcionalnosti, kao i mogućnost upravljanja preko MyToyota aplikacije.

Tri u jedan

Toyota C-HR+ je savremeni električni SUV koji kombinuje stil, udobnost i naprednu tehnologiju. Sa svojim raznovrsnim opcijama i snažnim karakterom, C-HR+ pozicionira se kao moćan igrač na tržištu električnih vozila.

Postavite pitanje u vezi sa ovim tekstom ili predložite temu kojom želite da se bavimo
putem kontakt formulara
Nastavite sa čitanjem

U trendu